למי יצביע בובליל?

במסגרת האסטרטגיה של הרחבת המותגים של 'הארץ' לטריטוריות חדשות, ניצלו האנשים הטובים משוקן את הבחירות הקרובות להשקת אתר פוליטי חדש, פוליטיקו שמו. מה שיפה באתר הזה, הוא שברור לכולם שהתועלת היחידה שיש בפרוייקט עבור הגולשים היא שזה מוסיף עוד עמודי פרסומות מפולחים עבור מפלגות שמחפשות איפה לשפוך את הכסף שלנו (מימון בחירות או לא?).

וכך אנחנו מקבלים אתר, שלא מוזכר בו בשום מקום שהוא אתר של קבוצת הארץ, שמכיל רק תכנים שנלקחו מקבוצת הארץ, אבל מדבר בסגנון שלא שייך למותג של הארץ (או שמא דווקא כן?) כך שאנו מקבלים כתבות בסגנון "למי יצביעו תומכי יוסי בובליל?". כמו שגאידמק הבין בדרך הקשה, תומכי יוסי בובליל יצביעו בדיוק למי שהם הצביעו בבחירות הקודמות, ולא חשוב אם שפרה תגיד משהו אחר. טקסטים כאלו, שמופיעים באתרים כאלו נועדו לעשות דבר אחד בלבד: למכור שטחי פרסום. מכיוון שברור לכל שאין לאתר הזה כל זכות קיום בפורמט הנוכחי שלו, אנחנו צריכים לעשות דבר אחר: לא להכנס לאתר, למרות שהוא מקודם באתר של הארץ.

אני לא מאמין גדול במחאות אינטרנטיות. אבל כדי שגופי התקשורת יבינו שעדיף שהם יספקו לנו מוצרים ראויים, ולא חיקויים דלוחים לאתרי פוליטיקה מחו"ל, הם צריכים להרגיש את זה במקום היחיד שכואב להם – בכיס. אפשר היה להרים אתר פוליטי ראוי שתהיה לו זכות קיום לאורך כל השנה, ולא אתרי אד הוק שנעשים בזריזות ונראים תלושים מהקונטקסט. אמנם עדיף לקיים פרוייקט קבועים הקשורים לאסטרטגיה ברורה שנועדה לחזק מותגים קיימים, אבל אם מתעקשים על אתר נפרד (ואני יכול לנחש למה), אז לפחות תכבדו אותנו, את עצמכם ואת המקצוע שלכם ותעשו את זה כמו שצריך.

הארות והערות (7 בינתיים)

  1. מה שמעניין באתר אין שום אודות, קישור לקבוצת הארץ – נדא.

    ומה שמפתיע זה שבונים אתר סטייל ווב2 ולא מגדירים לו רסס. אולי זה קשור "לחיבה היוצאת דופן של הקבוצה לסטנדרטים"

  2. [...] כאן [...]

  3. מתוך התבוננות מבחוץ על השטויות של "הארץ" בקשר לאינטרנט, נראה לי שמה שהם צריכים זה תהליך של יעוץ אירגוני, ולא יעוץ טכנולוגי.

    אני חושב שיש שמה מישהו שיושב בצומת חשובה ומנחית החלטות שגויות.

    ואני גם מניח שיש שם אנשים שמבינים עניין ומתוסכלים מזה.

  4. imo
    אין rss כדי להעלות את נתוני המבקרים וכך את מחירי הפרסום.

  5. פוליטיקו קיבל בוקסה עם שלוש הפניות בשער אתר הארץ. ההפניות לא הולכות לכתבות שמופיעות בהן אלא להומפייג' של פוליטיקו. דרך מעצבנת לקבל היטים חינם (מנהג מגונה של לא מעט אתרי חדשות ישראליים) וגם לחשוף את הגולש בעל כורחו להומפייג' של פוליטיקו.

  6. (ה"מנהג מגונה" מתייחס להפניה להומפייג', לא רק לקטע של ההיטים חינם.

  7. הדרך הנכונה היתה להניח חבילה בידים של
    http://www.politinet.co.il
    שעשו נכון ומזמן.
    אבל. שוקן. אינטרנט. נו. כל כך 1999.